Fick precis fler bilder från NK Galan och när jag tittar på dem kan jag fortfarande minnas pirret och känslan som infann sig när jag klev ut på scen inför ett fullsatt Berns. Jag skulle utan problem kunna göra det varje kväll. För det var också det allra bästa med artisteriet och musiken - att stå på scen och att möta publiken. Och om ni är nyfikna på galan kan ni spana in den här! Showen drar igång efter nitton minuter i klippet. Det kanske ser lätt och avslappnat ut, MEN det är extremt mycket som ska klaffa och många grejer på gång bakom kulisserna. Inför en produktion i den här storleken, som ju tagit flera månader att planera, bottnar allt i ett fenomenalt teamwork. Från NKs urproffsiga marknadsavdelning, till teamet på Bindefeld, visningsproducenterna på PAP studios, Studio Bon som filmar och fotar och förstås grymmaste manusförfattaren Pontus Andersson som bollar manus fram och tillbaka med mig, NK och Bindefeld. Och förberedelserna är ju så himla roliga och kreativa! Sen är det förstås upp till mig att leverera. Och det finns inga genvägar annat än att läsa på och kunna sin grej till 100%. Jag blir nervös av att ständigt behöva titta ner och läsa manus så jag ser istället till att lära mig det utantill för att sedan känna mig fri och när tillfälle ges - vara spontan. En annan viktig person en kväll som denna är förstås stylisten - jo, för jag fick också en stylist! Så lyxigt! Okej, det är typ bara Christopher Insulander jag skulle våga ge det förtroendet till. Han är ett geni. Och förmodligen är jag världens jobbigaste människa att styla. Men jag blev urnöjd men klädbytena jag hade under kvällen. Jag öppnade i en puderrosa omlottklänning från Diane von Furstenberg och rosa glitterboots för att sedan byta om till rosa manchesterkostym från J.Lindeberg, leopardtopp från Ganni och leopardboots. Och förstås massor av glittriga smycken! Men det är inte bara kläderna som är viktiga, det gäller att få till en bra och tydlig helhet. Inför ett uppdrag som NK Galan pratar jag ihop mig med Elvira Brandt om make-up och hår. Och Elvira är extremt viktig för mig en kväll som denna!! Här lägger hon sista touchen innan jag byter om till scen. Elvira gjorde en lite större version av min "japanska tofsfrisyr". Denna kväll med extra löshår! Är det gala så är det! Jag trivs ju som ni vet ALLTID i kostym. Vi kallade den här looken: amerikansk 70-tals hemmafru. Manchester och leopard, en bra kombo! Drömörhänget från Ole Lynggaard...SÅ magiskt! En bild från finalen med alla fenomenalt proffsiga modeller! Ja, här snackar vi teamwork! Så mycket talang och kreativitet och jag önskar att alla som jobbat med galan i kulisserna hade kunnat samlas på scen: stylister, make-up artister, hårstylister, designers och så vidare. Och vilket drömuppdrag det var att få fronta denna magiska kväll. Foto: Nordiska Kompaniet / Studio Bon